روغن چوب

روغن چوب گیاهی و مخصوص چوب ( لیست بهترین روغن برای چوب ) + مشاوره

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش
روغن تانگ (روغن درخت چینی)
روغن آنتی باکتریال ظروف چوبی آشپزخانه
لاک طلا، رنگ طلایی چوب
لاک پارکت پایه آب دو جزئی
لاک پارکت پایه آب تک جزئی
جوهر رنگ
روغن سازگار با محیط زیست
رنگ پایه روغن چوب فضای خارجی
رنگ پایه روغن مبلمان فضای باز بورما واکس
روغن مخصوص ظروف چوبی بورما واکس
روغن ترموود
رنگ-چوب-لعابی-پایه-آب
روغن چوب بورماواکس

برخی از سوالات متداول شما :

تهران وود نماینده بورماواکس ایتالیا و مرجع روغن های مخصوص چوب با سالها کار و تجربه در این بازار و همکاری با مجموعه های کوچک و بزرگ و انجام پروژه های مختلف در صنعت چوب نه فقط به عنوان فروشگاه چوب بلکه به عنوان مجموعه ای که در این بازار چه در بحث فروش و چه در بحث خدمات سالها کار کرده است مرجع خوبی برای خرید روغن چوب است ، شما عزیزان میتوانید از راهنمایی کارشناس های ما نیز استفاده کنید .

روغن های مخصوص چوب بسیار مهم و تاثیر گدار هستند تا عمر و دوام چوب را افزایش دهند و کیفیت ظاهری چوب را حفظ کنند ، امروزه سعی می شود تا در تولید رنگ و روغن چوب از موادی استفاده شود که گیاهی و طبیعی باشد .

تفاوتی که وجود دارد این است که لاک براق تر از روغن است ، به این معنی که روغن قبل از سفت و خشک شدن به الیاف چوب جامد نفوذ می کند و پوششی نازک‌تر از لاک ایجاد میکند ، بنابراین براقیتش نسبتا کمتر است .

بدون شک همینطور است ، همانطور که میدانید چوب در هر محیطی و برای هر استفاده ای در معرض تهدیدات مختلفی قرار دارد و روغن های چوب هم کار اصلیشان محافظ و بالا بردن مقاومت چوب در برابر تهدیدات چوب است بنابراین ، روغن های چوب به عنوان یک پوشش محافظ ، تزئینی و ضد آب برای چوب عمل می کنند . روغن ها وقتی بر روی چوب مالیده میشوند به عمق چوب نفوذ می کنند ، چوب را تغذیه و روغن های طبیعی آن را دوباره پر می کنند ، آنها همچنین دانه طبیعی چوب را تقویت و ظاهر چب را هم در خشان و براق میکنند .

در حال حاضر روغن های متنوع ای با کاربرد های متفاوتی تولید شده است ، به طور مثال : ظروف چوبی که جزء ظروف چوبی مورد استفاده در آشپزخانه است ، با ظروف چوبی دکوری شرایط متفاوتی دارد ، یا چوبی که در معرض سایش شدید یا رطوبت بالا قرار دارد با چوبی که در معرض تهدیدات کمی است متفاوت است ، بنابراین هر کدام از روغن های چوب تخصصی مناسب برای هر چوب با کاربرد و شرایط استفاده اش ساخته شده است .

چوب گردو از آن دسته چوب‌هایی است که به دلیل شرایط محیطی، آب، رطوبت و نور آفتاب، به روغن چوب نیاز دارد. بهترین روغن برای محافظت و جلا دادن به چوب گردو، روغن تانگ است.

روغن تانگ از آن دسته روغن‌های گیاهی و سازگار با محیط زیست است که از دانه ی درخت تانگ به وجود می آید. از این روغن برای زیبا سازی و جلوه دادن به بافت چوب گردو استفاده می‌شود . این روغن تانگ در صنایع چوب و به ویژه چوب گردو، بسیار محبوب و پرکاربرد است.

روغن تانگ خیلی سریع خشک می‌شود و این روغن شفاف، دوام، طول عمر، انعطاف‌ پذیری، مقاومت در برابر آب و مقاومت در برابر تیرگی، کپک و فساد چوب گردو را بیشتر می‌کند. شیوه ی اعمال روغن تانگ نیز بر روی چوب گردو بسیار ساده است.

امروزه از رنگ و روغن‌های مختلفی برای جلا دادن، افزایش مقاومت و زیبایی بخشیدن به بافت چوب خام استفاده می‌شود. روغن‌های مخصوص چوب خام، مانع از حمله حشرات از جمله موریانه و پوسته پوسته شدن بافت چوب می‌شوند و عمر چوب خام را افزایش می‌دهند. از روغن‌های مختلفی برای جلا دادن به چوب استفاده می‌شود.

روغن تانگ نوعی از آن‌هاست که خیلی سریع خشک می‌شود و چوب خام را در برابر حرارت و آب، مقاوم می‌کند. از روغن شلاک نیز بیشتر برای زیبا سازی و جلا دادن به پوشش چوب خام استفاده می شود. اگر می‌خواهید از روغن گیاهی برای حافظت از چوب خام استفاده کنید، روغن برزک بهترین انتخاب است. البته این روغن دیر خشک می‌شود و معمولا از آن برای پوشش اولیه به بافت چوب استفاده می‌شود.

سیلر و کیلر نیز پر استفاده ترین و بهترین روغن‌ها برای چوب خام اند که منافذ چوب خام را پر می‌کنند و مانع ترک خورن و شکستگی چوب می‌شوند. از‌ واکس چوب به عنوان روغن جلا دهنده به چوب خام استفاده می‌شود. این ماده غلیظ است و از چوب در مقابل آب و نور خورشید محافظت می‌کند. یکی از بهترین نوع روغن‌های چوب خام، لاک الکل است که خیلی راحت به بافت چوب نفوذ می‌کند و مقاومت چوب را دوچندان می‌کند.

امروزه انواع مختلفی روغن برای رنگ زدن و محافظت از چوب مبل در بازار وجود دارد. که می‌توان هرکدام از آن‌ها را بسته به نوع سلیقه و دکوراسیون منزل، جنس چوب مبل، نوع مبل و شرایط آب و هوایی انتخاب کرد. کیلر نوعی روغن برای براق کردن چوب مبل است. کیلر بافت چوب را در مقابل رطوبت و آب، مقاوم می‌سازد. روغن جلا نیز نوعی روغن برای جلا دادن و براق کردن چوب مبل است.

نوع دیگری از روغن برای چوب مبلمان که به دو صورت مات و براق مورد استفاده قرار می‌گیرد، نیم پلی استر است.‌ معمولا از نیم پلی استر به عنوان لایه ای مقاوم بر روی کیلر استفاده می شود. سرعت خشک شدن نیم پلی استر بر روی چوب معمولا حدود نیم ساعت است.‌ نوع دیگری از روغن چوب که دیرتر از نیم پلی استر خشک می‌شود، پلی استر است که چوب را چند برابر مستحکم تر می‌سازد.

اپوکسی نیز نوع شناخته شده ی روغن چوب مبل است و از پلی استر مقاوم‌تر است. اپوکسی دیر خشک می‌شود و معمولا به شکل شفاف بر روی بافت چوب قرار می‌گیرد.

در اغلب اوقات، خرید محصول  طبیعی و ارگانیک اولویت دارد. روغن‌های شیمیایی مثل سیلر و کیلر، مضرات زیادی برای سلامتی دارند. به همین دلیل، دانشمندان و تولید کنندگان روغن چوب، روغن هایی با کارایی بیشتر و ضرر کمتر مانند روغن گیاهی و طبیعی را کشف کردند.

به طوری که در این نوع روغن چوب، بیشتر از روغن‌های طبیعی و زیستی و براساس فناوری های روز دنیا، استفاده شده است. خرید با کیفیت انواع روغن چوب، بسیار ارزشمند است. مراکز فراوانی در سطح کشور وجود دارند که به فروش انواع روغن چوب می پردازند. می‌توانید این روغن چوب‌ها را در آن‌جا و با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت ممکن، خریداری نمایید.

مزایای روغن چوب و معرفی انواع روغن های مخصوص چوب

روغن چوب

روغن چوب به عنوان یکی از محصولات پرکاربرد در صنایع چوبی شناخته‌شده‌است. این روغن، به دلیل داشتن ویژگی‌های مثبتی مانند ضدآبی، ضدعفونی‌کننده و حفاظتی، برای حفظ و نگهداری چوب و افزایش عمر مفید آن بسیار مفید است.

همچنین، رنگ چوب نیز به عنوان یکی از اجزای مهم صنایع چوبی، در تولید مبلمان، درب و پنجره و… استفاده می‌شود. این مقاله به بررسی مفهوم روغن چوب، مزایای استفاده از آن، رنگ چوب و روش‌های تهیه رنگ چوب ارزان می‌پردازد.

خرید روغن چوب

روغن های بذر کتان از محبوب ترین روغن ها در تمام دنیا می باشند، برای خرید عالی ترین روغن چوب مناسب با سطوح چوبی که قصد روغن زدن آن را دارید در بین لیستی از بهترین روغن های چوب دنیا با برند بورماواکس ایتالیا که در بالاتر از همین صفحه قرار داده شده است ، طبق نکاتی که در ادامه می گوییم روغن مناسب تان را انتخاب کنید. همچنین برای خرید ( رنگ گیاهی چوب ) هم میتوانید از طریق سایت تهران وود اقدام به خرید محصولات کنید.

مناسب ترین روغن چوب را برای کارتان چطور بخرید ؟

مناسب ترین روغن چوب را برای کارتان چطور بخرید ؟

مناسب ترین روغن چوب را برای کارتان چطور بخرید ؟

خرید  روغن با رعایت چند نکته ای که در ادامه می گوییم بسیار راحت است به علاوه اینکه ، شما با کلیک کردن بر روی هر محصول می توانید تمام ویژگی ها و جزئیات محصول مانند :

  1. کاربرد  هر روغن
  2. گیاهی یا غیر گیاهی بودن روغن
  3. گواهینامه ها و استانداردهای جهانی روغن
  4. روش استفاده و جزئیات بیشتر روغن را مطالعه کنید و در صورتی که روغن ویژگی های مد نظرتان را داشت برای دریافت قیمت و موارد دیگر از طریق پیام یا تماس با ما با کارشناسان متخصص تهران وود ارتباط برقرار کنید.
مشاوره قبل از خرید روغن از کارشناسان تهران وود

مشاوره قبل از خرید روغن از کارشناسان تهران وود

مشاوره قبل از خرید روغن از کارشناسان تهران وود

کارشناسان فروش تهران وود افرادی هستند ، که سالها در این رشته هم به صورت تئوری و هم عملی کار کردن ما سالهاست پروژه های بزرگی را به صورت اجرایی انجام داده ایم بنابراین با تجربه بالا میتوانیم مناسبترین روغن را بهتان معرفی کنیم.

انتخاب بهترین روغن چوب یک بخشش مربوط به خود روغن و کیفیت روغن است که محصولات بورما واکس ایتالیا کیفیت بالایی دارند ، البته هر کدام از این روغن ها ویژگی ها و قابلیت های خودشان را دارند و با هم از لحاظ استفاده برای چوب متفاوت هستند ، بنابراین از لحاظ قیمت هم تفاوت دارند.

حالا برویم چند نکته مهم برای خرید روغن چوب را مطالعه کنیم

برای این که بتوانید بهترین روغن چوب را برای چوب تان انتخاب کنید ما یک راه حل  علمی و تخصصی که خیلی ساده هم هستد داریم ، با استفاده از این راه حل میتوانید خیلی ساده و آسان روغن مورد نظرتان را از طریق فروشگاه تهران وود با آگاهی کامل انتخاب کنید و مطئنیم شما هم جزء مشتریان ثابت ما خواهید شد ، حتی اگر قصد خرید روغن از فروشگاه تهران وود را هم ندارید مطالعه این چند نکته ساده به شما برای خرید روغن از جاهای دیگر کمک میکند.

قصد ما این است که شما با اطلاعاتی که در ادامه بدست می آورید و مطابقت دادن آن روغن های چوبی که در همین صفحه قرار دادیم که جزء عالی ترین روغن های چوب است ، روغن چوب مورد نظرتان را بخرید.

نوع چوب

نکته اول این است که شما با توجه به نوع چوبی که قصه روغن زدن به آن را دارید باید روغن چوب بخرید ، نوع چوب مثل : چوب گردو ، چوب راش ، چوب جنگلی ، چوب توسکا و غیره که در ساخت یا تولید مصنوعات چوبی شما استفاده شده است.

کاربرد چوب

نکته دوم این است که با توجه به کاربردی که چوب شما دارد  روغن مناسب را انتخاب کنید ، منظور از کاربرد چوب این است که چوبی که قصد روغن زدن آن را دارید ظروف چوبی است یا جزء کابینت ها ، صندلی ها ، دکوراسیون یا موارد دیگر است.

عمر استفاده ای که محصول برای ما دارد

اما نکته سوم برای خرید رنگ چوب یا روغن چوب این است که وسیله سطوح چوبی که قصد خرید روغن برای آن را داریم برای ما استفاده کوتاه مدت دارد یا قرار است از آن مصنوعات چوبی یا هر سطوح دیگری سال ها استفاده کنیم.

قیمت تمام شده روغن تا چقدر باشد ؟

و اما گزینه ی چهارم برای خرید روغن چوب این است که ما بدانیم اگر قرار است محصولی را تولید کنیم قیمت تمام شده محصول چقدر است و ما طبق آن تا چه میزان برای خرید روغن هزینه کنیم ؟

به طور مثال برای یک محصول چوبی لوکس  و فوق‌العاده گران‌قیمت طبیعی است که باید بهترین روغن را خریداری کنیم و در اینجا دیگر نباید بحث قیمت روغن را در نظر بگیریم.

بلکه تنها باید بر روی کیفیت روغن تمرکز داشته باشیم ، اما برعکس زمانی که محصولات چوبی که قصد خرید روغن برایش را داریم فوق‌العاده ارزان و دم دستی است طبیعتاً باید روغن ارزان تری برای روغن زدن بخریم.

قیمت تمام شده روغن تا چقدر باشد ؟

قیمت تمام شده روغن تا چقدر باشد ؟

به طور کلی باید مناسب با نوع چوب ، کاربرد چوب ، عمر استفاده و ارزش چوب روغن بخریم ، در این باره اگر نیاز به راهنمایی و مشاوره بیشتر برای انتخاب و خرید روغن چوب دارید با ما تماس بگیرید.

خرید روغن چوب از تهران وود

سایت تهران وود مرجع تخصصی برای فروش انواع روغن چوب می باشد ، انواع محصولات روغن چوب ارزان و قیمت بالا با کیفیت و قابلیت های متنوع را میشود از سایت تهران وود خریداری کرد ، استفاده از روغن های چوب تهران وود بسیار راحت است.

همچنین ما علاوه بر فروش انواع روغن و پوشش های چوب ، ورکشاپ های آموزشی برای علاقه مندان به این حوزه در کرج برگزار می کنیم همینطور اگر نیاز به اجرای پروژه های مختلف دارید ، می توانید از خدمات کارشناسان حرفه ای و با تجربه تهران وود در سراسر ایران بهره‌مند شوید.

روغن چوب

روغن چوب

روغن مخصوص چوب

صنعت چوب بسیار گسترده است و چوب امروزه کاربرد های متنوعی دارد ، هر کدام از دسته بندی ها چوب با توجه به استفاده و کاربردش در معرض تهدیدات مختلفی است ، که نیازمند محافظت است در این میان روغن مخصوص چوب با خاصیت های ویژه و با نفوذ بالا در چوب ، موجب محافظت از چوب در برابر تهدیدات مختلف همچنین شفاف کردن چوب میشود .

مهمترین کارایی روغن چوب به طور کلی :

محافظت و مقاومت ( که عمده کاربردش برای ظروف چوبی + مواقعی که میخای بر روی چوب رنگی نداشته باشی اما چوب محافظت داشته باشه ) روغن چوب در واقع اولین محافظت کننده چوب در دروان سنتی بوده است تا کنون که چوب را در برابر موریانه ، قارچ و کپک مقاوم میکرده است

عوامل آب و هوایی بخصوص رطوبت بسیار بر روی چوب تاثیر میگذارد بنابراین از آنجایکه چوب از قدیم الایام در زندگی انسان ها بسیار کاربردی بوده روغن چوب هم از دیر باز استفاده میشده ، روغن چوب  به این خاطر اهمیت زیادی دارد که از چوب محافظت میکند و دوام و مقاومت چوب را در برابر انواع تحدید ها بالاتر میبرد . آنچه که در طی سالها تغییر کرده است کیفیت ، کارایی و تنوع روغن چوب است که بالاتر رفته است .

روغن های جدید استفاده راحت تری نسبت به روغن های سنتی دارند بنابراین اگر شما مصرف کننده هستید می توانید از روغن هایی جدید چوب استفاده کنید به این خاطر که این روغن ها به صورت آماده هستند و به راحتی میتوانید خودتان وسایل چوبی تان را رنگ کنید ، انواع جدیدترین روغن های چوب را متوانید از فروشگاه تهران وود خریداری کنید .

تاریخچه استفاده از روغن چوب

تاریخچه استفاده از روغن چوب

تاریخچه استفاده از روغن چوب

روغن هایی که در قدیم الایام مورد استفاده قرار گرفته میشد روغن های سنتی نام داشت ، معروف ترین روغنی که به صورت سنتی به چوب میزدن روغن های مختلفی بوده است که یکی از آنها روغن بذر کتان میباشد .

به مرور با پیدا شدن نفت ، مشتقات نفتی را برای چوب ها استفاده میکردند ، روغن  وقتی بر روی چوب مالیده میشود ، مانند عایق ازچوب در برابر آسیب ها و خطرات مختلف جلوگیری میکند .

روغن چوب مانع پوسیدگی چوب میشود و کیفیت چوب را بیشتر میکند ، زمانیکه مشاهده کردین کیفیت چوب در حاله از دست رفتن است به روی چوب روغن بزنید ، روغن چوب مجدد کیفیت و درخشندگی را به چوب باز میگرداند و عمر دوباره ای به چوب میبخشد .

روغن چوب برای چه مواردی استفاده می شود؟

چوب چه در فضای داخل و چه در فضای خارج مورد تهدید های جدید واقع میشود ، اگر قصد دارید به دانید چه تهدید های برای چوب در فضا ها و محیط های مختلف وجود دارد رنگ چوب را مطالعه کنید ، تمام عواملی که گفته شد در از بین رفتن چوب تهدید هایی است که به قصد از بین رفتن خود چوب بوجود می آید که کار روغن چوب هم همانند رنگ چوب  محفافظ از چوب در برابر این تهدید هاست .

تفاوت رنگ چوب با روغن چوب

تفاوت رنگ چوب با روغن چوب

تفاوت رنگ چوب با روغن چوب

تفاوت رنگ چوب با روغن چوب در اینجاست که رنگ چوب علاوه بر تقویت و محافظت از چوب دارای رنگ است که چوب را با رنگ های مختلفی رنگ میکنند اما تفاوت روغن چوب در بی رنگ بودنش است که رنگ اصلی چوب را نمایش میدهد .

این روغن ها کاربرد بسیار زیادی دارند به این خاطر که ماهیت چوب را خراب نمیکنن ، بلکه اون بافت ها و نقش های طبیعی و زیبای چوب را برجسته تر و زیبا تر میکنند ، در واقع نقش و نگار و گره های یک چوب نمود بیشتری پیدا میکند.

تولیدی ها ، کارخانجات ، نجاریها و به طور کلی صنایع که محصول و سازه های چوبی میسازن به چوب و رنگ چوب اهمیت میدهند برای اینکه محصول و سازه هایی که ساخته اند عمر و دوام بالایی داشته باشد ، باید از مواد اولیه و مواد جانبی خوبی در ساخت وسیله استفاده کرد .

به خاطره همین تاثیر گذاری استفاده از چوب هایی مثله چوب ترموود و مواد جانبی مانند روغن های چوب ، جلاء دهندها و موارد دیگر در صنعت چوب بسیار کاربرد دارد ، به همین خاطر ما قصد داریم انواع بهرین روغن های چوبی را در این صفحه استفاده کنیم .

روش های تولید روغن چوب

روش های تولید روغن چوب

روش های تولید روغن چوب

همانطور که گفتیم با پیدا شدن نفت ، مشتقات نفتی نیز به چوب اضافه شد . مانند قیر ، روغن های نفتی و روش های دیگر که برای چوب استفاده میشده است ، در روش های سنتی خیلی از سازنده ها و تولیدی های صنایع های چوبی برای روغن زدن به چوب چوب را درون روغن قرار میدادن ، یعنی چوب را به طوریکه غرق در چوب باشد درون روغن قرار میدادن و صبر میکردن تا روغن در درون بافت های چوب نفوذ کند ، وقتی که چوب مدتی در روغن قرار میگرفت و از پوسته بیرون به داخل چوب نفوذ میکرد چوب را از روغن بیرون میکشیدن .

این روش را مخصوصا برای تیر ها استفاده میکردن ، زیرا اهمیت زیادی داشته که تیر ها توسط موریانه و حشرات آسیب نبیند و از بین نرود به همین خاطر با این روش چوب را مقاوم میکردن ، تیر ها رو واقع همون تیر هایی هستند که در ساختمان هایه قدیمی قرار داده میشدند تا بنا و ستون های یه ساختمان را بر روی آن قرار داند در واقع بار یک ساختمان و سقف ساختمان را نگه میبداشتن بنابراین اهمیت زیادی داشت که مقاومت بالایی در برابر خطرات پیداکنن تا سقف ساختمان فروکش نکند  .

بنابراین در روش اول که روش غربال کردن چوب میباشد یعنی همین روشی که گفتیم و یک روش دیگر که در آن روغن را داغ میکردن و چوب را میپختن در درون روغن تا با این روش چوب در برابر رطوبت بسیار مقاوم شود ، بنابراین چوب باید مقاوم باشد تا بتواند در برابر حشرات و موریانه ها مقاومت کند .

روغن چوب گیاهی

روغن چوب گیاهی

روغن های چوب چند گروه هستند ؟

روغن های جدید هم در واقع از لحاظ ریشه ای به همان روغن ها بر میگردند اما باید گفت که ماهیتشان با روغن های قدیمی بسیار متفاوت شده و تغییر کرده ، یسری روغن ها هستند که ماهیت چوبی دارند همچون مشتقات نفتی که استفاده میشن برای چوب مانند روغن های رنگ دونه دار که مانند رنگ پایه روغن میتونه باشه هم روغن های بی رنگ .

ما در سایت تهران وود در مورد روغن ها رو به دو دسته تقسیم کردیم یک دسته روغن های بی رنگ هستند که هدفه ما در این صفحه از سایت میباشند و یک دسته دیگر روغن های رنگ دار هستند که در صفحه رنگ چوب در مورد این روغن ها صحبت شده است .

استفاده از روغن چوب برای ظروف چوبی

در صنایع که روغن چوب بسیار مهم و با اهمیت است یکی صنایع ساخت ظروف چوبی است که در این صنایع حتما باید از روغن های چوبی استفاده شود به این علت که در ظروف چوبی اهمیت دارد که مواد شیمیایی و در واقع منابع شیمیایی و سمی وجود نداشته باشد . به همین خاطر از روغن های چوبی برای وسایل چوبی استفاده میشود .

استفاده از روغن چوب برای ظروف چوبی

استفاده از روغن چوب برای ظروف چوبی

پس برای محصولات چوبی از روغن های پایه چوبی استفاده میشود ، که عمدتا روغن های فراوری شده بذر کتان و چند محصول دیگه است که شرکت هایی تولیدی این روغن ها را فرآوری و پالایش  میکنن که موجب مقاومت چوب میشوند و اجازه نفوذ به چوب را نمیدن .

همچنین این روغن ها ظروف چوبی را مقاوم میکنن در برابر اسید هایکه در برابر مواد غذایی به صورت طبیعی وجود دارند ، این روغن ها اجازه ورود را به این اسید ها و رنگ دانه های طبیعی ، مانند : قهوه ، سس ها و نوشیدنی های الکلی که ممکنه ماهیت ظروف چوبی را عوض بکنه و اجازه نمیدهد که تغییر رنگ اتفاق بی افته .

روغن مناسب برای وسایل چوبی

برای جلوگیری از رنگ پریدگی ساز های چوبی از انواع  روغن‌های چوب استفاده می‌شود. اما انتخاب روغن مناسب برای وسایل چوبی بسیار مهم است. زیرا هرکدام از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند که به طور خلاصه به بررسی آن‌ها می پردازیم.

نکات مهم انتخاب روغن مناسب برای وسایل چوبی

نکات مهم انتخاب روغن مناسب برای وسایل چوبی

نکات مهم انتخاب روغن مناسب برای وسایل چوبی

انتخاب روغن مناسب برای چوب به نوع چوب، کاربرد و عوامل محیطی بستگی دارد.از دیرباز استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی به عنوان یک محافظ در برابر عوامل مخرب فیزیکی، شیمیایی، عوامل محیطی و حمله حشرات چوب خوار امری بسیار متداول بوده.در نجاری باستانی و سنتی، استفاده از روغن دانه کتان (روغن بزرک)، روغن تانگ (روغن درخت چینی)، روغن ساج (تیک اویل) و روغن های ترکیبی مانند دانیش اویل متداول بوده و هنوز هم استفاده از این روغن ها مرسوم است.

از نیمه اول قرن بیستم با گسترش علم شیمی ساخت روغن های ترکیبی و شیمیایی برای محافظت و افزودن زیبایی بصری به چوب خام گسترش یافت. این روغن ها عمدتا ترکیبی از روغن ها با منشاء گیاهی و طبیعی با افزودنی های شیمیایی مانند حلال ها، پیگمنت های رنگی، مواد نگه دارنده، مواد ضد اشعه فرا بنفش و … هستند.کمپانی های مختلف با ارائه محصولات گوناگون در این زمینه در حال رقابت با یکدیگرند.

یکی از تولید کنندگان بنام و با قدمت اروپایی که به صورت تخصصی به تولید محصولات با کیفیت در زمینه محافظت و زیبایی چوب می پردازد، کمپانی بورماواکس ایتالیاست. این شرکت با بهره گیری از دانش باستانی و سنتی نجاری و ترکیب آن با علم روز دنیا توانسته محصولاتی بسیار با کیفیت و کاربری آسان تولید نماید.روغن های تولیدی در کمپانی بورماواکس شامل هر دو گروه روغن های سنتی و روغن های ترکیبی هستند که هم مناسب استفاده افراد حرفه ای و هم مناسب تازه کار هاست.

روغن مناسب برای وسایل چوبی

روغن مناسب برای وسایل چوبی

روغن برزک بهترین روغن چوب است که در صنعت چوب بسیار پرکاربرد می‌باشد. روغن برزک، از چوب در مقابل رطوبت مراقبت می‌کند و جلای زیبایی را به چوب می‌بخشد.

وارنیش نیز نوع دیگری از روغن چوب است که با جلا دادن به بافت چوب، از چوب در مقابل حرارت و پوسته پوسته شدن جلوگیری می‌کند و دوام چوب را بالا می‌برد. روغن تانگ نیز نوع دیگری از روغن چوب است و به نام روغن چوب چینی نیز در بین مردم شناخته شده است. روغن تانگ به چوب خاصیت ضد آب می‌بخشد.

واکس چوب نیز نوع محبوب روغن چوب است که از چوب در برابر آب، نور خورشید و گرد و غبار محافظت می‌کند و عمر چوب را نیز بیشتر می‌کند. شلاک نیز نوع دیگر روغن چوب جلا دهنده است که از مواد طبیعی ساخته شده است.

نوع دیگر روغن چوب، لاک الکل است که خیلی سریع جذب بافت چوب می‌شود و دوام چوب را بیشتر می‌کند. سیلر و کیلر نیز انواع دیگری از روغن چوب اند که با استفاده از آن‌ها بر روی پوشش چوب، بافت چوب دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن نمی شود.

استفاده از روغن چوب برای سازها و آلات موسیقی

یکسری روغن های دیگه وجود داره که اینها بر روی یکسری سازها و آلات موسیقی استفاده میشود ، که این نوع روغن ها هم ماهیت متفاوتی دارند ، به این خاطر که در این روغن ها بحث خراش هم مطرح میباشد نیاز است که تا حدودی مقاومت به خراش هم داشته باشه .

استفاده از روغن چوب برای دکورسیون داخلی و مبلمان

و روغن چوب های دیگریم هستن که در حوضه دکورسیون داخلی ، مبلمانو … میشوند ، در واقع روغن های بی رنگ در کله حوضه صنایع چوبی استفاده های زیادی ازش میشود . خیلی از افراد به این خاطر  که ماهیت کلی چوب و بافیت های طبیعی چوب را دوست دارند و علاقه ای به تغییر رنگ طبیعی چوب ندارند در اینجا فقط از روغن چوب استفاده میکنند .

روغن مخصوص چوب

روغن مخصوص چوب

 میزان براقیت یک چوب را میشود با این چوب ها کنترل کرد یا با روغن های نیمه براق این کار را انجام دهند یا با روغن های تمام برق این کار را انجام دهند ، با اینکار اون میزان براقیت مورد نظر و مورد پسند که بر اساس نیاز و سلیقه میباشد را ایجاد کنند .

توضیحات بیشتر

برای ترمیم و باز سازی چوب و هر نوع وسیله چوبی که به دنبال ترمیمش هستین مانند : مبلمان ، صندلی ، وسایل دکوری و … کاری که باید انجام دهید این است که آن رنگ یا روغن چوب و ترکیب مناسب چوب را جهت ترمیم  و بازسازی ، جلا و شفافیت برای چوب استفاده کنید .

و بعد از آن میتوانید به راحتی سطح چوب را با روغن چوب بازسازی و ترمیم کنید و شفافیتی حتی بیشتر از زمان خرید برای وسیله چوبیتان ایجاد کنید به طوری که کاملا سازه چوبی یا دکوریتان نو و همانطور که گفتیم مانند روزی که تازه سازه چوب را خریدید یا ساختید حتی بهتر و شفاف تر شود ، حتی میتوانید ترکیب رنگ بهتری را ببخشید .

تاثیر روغن چوب در برگرداندن کیفیت از دست رفته چوب

تاثیر روغن چوب در برگرداندن کیفیت از دست رفته چوب

تاثیر روغن چوب در برگرداندن کیفیت از دست رفته چوب

اگر در منزل و یا محل کارتان حس میکنید که دکوراسیون چوبی تان یا صندلی ها و هر نوع وسیله چوبی که دارید رنگ و رو رفته شده است ،کیفیتش را از دست داره یا فرسوده شده است بهتر است به جای اینکه بدنبال تعویض یا دور انداختن وسیله باشید ، بدانید که میشود در خیلی مواقع با استفاده از برخی محصولات مربوط به چوب همانند روغنهای چوبی که امروزه روغن های بسیار بی نظیری با کمترین عوارض و ضرر ساخته میشود که جلوه بی نظیری به چوب میبخشد .

چوب از قدیم الایام در زندگی انسان کاربردهای زیادی داشته است و امروزه نیز این کاربردها و استفاده از چوب حتی بیشتر از قبل شده است ، زیرا با تنوع و گستردگی صنعت چوب انواع و اقسام وسایل تزییناتی و دکوراسیون های چوبی ساخته می شود ، که ممکن است در برخی از خانه ها و محیط های کاری وسایل و دکوراسیون های چوبی بخش اعظم و یا کوچکی از محیط را در بر بگیرد .

اما برای اینکه چوب به کار رفته همیشه سلامت کیفیتی و درخشندگی خودش را حفظ کند ، علاوه بر اینکه امروزه چوب هایی تولید می شود که مانند چوب ترموود عمر و دوام بالایی داشته باشد همینطور شرایط و آسیب های محیطی کمتر به کیفیت چوب آسیب برساند .

روغن طبیعی چوب

روغن طبیعی چوب

آیا چوب های با کیفیت هم مانند چوب ترموود به روغن چوب نیاز دارند ؟

چوب با کیفیت مانند چوب ترموود که مقاومت بالایی دارد ، اما باز هم نیازمند حفظ و افزایش مقاومت و درخشندگی به وسلیه روغن و رنگ چوب میباشد ، چوب و وسائل چوبی به مرور زمان و مورد استفاده قرار گرفته شدن در فضای بیرونی و داخلی منزل یا هر محیط دیگری فرسوده به مرور فرسوده میشوند و کیفیت سابق خودشان را از دست میدهند ، در واقع روغن چوب جلوی این اتفاق را میگیرد ، بلکه حتی کیفیت چوب را بهتر میکند .

نیازی به این نیست که پس از مدتی مجدد دکوراسیون و وسایل چوبی تان را دور بریزید بلکه شما می‌توانید با استفاده از انواع روغن های چوبی شفافیت و مقاومت را به وسیله چوبی تان باز گردانید . البته روغن های چوبی امروزه در بازار کیفیت ها و موارد استفاده ای متفاوتی هم دارند ، روغن چوبی از فرسودگی و رنگ پریدگی در چوب جلوگیری می کنید و مانند روزهای اولیه و حتی بهتر از آن کیفیت ، درخشندگی و ظاهر چوب را تازه و سلامت کنید .

روغن چوب کیفیت ظاهری چوب را بالا میبرد

این روغن های چوبی وظیفه زیباتر کردن چوب و بالا بردن مقاومت چوب در برابر انواع عوامل مخرب محیطی که می تواند در چوب اثر منفی بگذارد را دارند ، همجنین شفافیت و زیبایی چوب را به شدت بالا میبرد و افزایش می دهد ، به طوری که بعد از رنگ آمیزی کردن چوب با روغنهای مخصوص چوب که کیفیت خوبی داشته باشند شاید تعجب بکنید که وسیله یا دکوراسیون چوبی تان چقدر سالم تر و زیبا تر شده است و مانند روز های اولیه زیبایی و درخشندگی خودش را بدست آورده است .

روغن مخصوص چوب دوام و ماندگاری چوب را افزایش میدهد

روغن مخصوص چوب دوام و ماندگاری چوب را افزایش میدهد

روغن مخصوص چوب دوام و ماندگاری چوب را افزایش میدهد

بنابراین استفاده از روغن های مخصوص چوب بسیار مهم و مفید است تا عمر و دوام چوب را افزایش دهد و کیفیت ظاهری چوب را حفظ کند ، امروز سعی می شود تا در تولید رنگ و روغن چوب از موادی استفاده شود که گیاهی و طبیعی باشد ، زیرا خیلی از وسایل چوبی مانند ظروف دکوری و کاربردی ، وسایل بازی ، صندلی ها و مبلمان بسیار نزدیک ، در دسترس و استفاده ما می باشد به همین جهت این روغن ها سلامت بیشتری دارند و آسیبی را به سلامت کودکان و بزرگسالان وارد نمی کنند .

برای نگهداری از روغن های چوبی سعی کنید که این روغن ها را از ظرف خودشان به جز برای رنگ و روغن کردن چوب از ظرف خارج نکنید ، آن هم به این خاطر که روغن ها در مجاورت هوا و بیرون از ظرف خشک می شوند ، خشک شدن روغن باعث می شود که روغن از حالت روانی که دارد خارج شود که این موارد ممکن است به کارما آسیب وارد کند .

در صنعت بزرگ چوب که امروزه وسایل و دکوراسیون های بسیار گران قیمتی ساخته میشود ، از این جهت روش های نقاشی متعددی جهت افزایش مقاومت و دوام چوب استفاده می شود که از این میان می توان به روغن های گیاهی چوب اشاره کرد. در سال های گذشته از مواد شیمیایی مانند کلیر و پلی استر برای پوشاندن چوب استفاده شده است ، اما اخیراً استفاده از روغن گیاهی محبوب تر شده است

آموزش نحوه استفاده از روغن چوب

اگر قصد دارین که خودتان وسایل چوبی یا هر نوع فضای چوبی داخلی یا خارجی منزل تان را روغن بزنید میتوانید از ویدیوهای آموزشی ما در کانال آپارات استفاده کنید برای این کار باید از یک تعداد وسیله کار همچون پارچه های مخصوص قلمو برای رنگ آمیزی کردن چوب و کاردک استفاده کنید .

همچنین روغن را طوری بر روی چوب به صورت لایه به لایه ای کار کنین تا روغن به اندازه کافی جذب چوب بشود ، زمانی که مشاهده کردید روغن دیگر جذب چوب نمی شود و سرازیر می شود روند روغن زدن به چوب را متوقف کنید و بخش های دیگر چوب را روغن بزنید . همچنین هیچ قسمتی از چوب را خالی نگذار این و تمامی قسمت های چوب را با دقت روغن بزنید .

انواع روغن چوب

انواع روغن چوب

انواع روغن چوب

روغن چوب انواع مختلفی دارد در ادامه برخی از انواع روغن چوب را معرفی می کنیم :

یک دسته از روغن های چوب روغن جلا نام دارد ، روغن جلا یک پوشش شفاف بر روی چوب ایجاد میکند و همانند روغن های دیگر در معرض هوا خشک میشود .
روغن معدنی یکی دیگر از روغنهای چوب است ، روغن های معدنی بیشتر به عنوان درمان چوب در نظر گرفته می شود و زود خشک نمیشود این روغن ها بیشتر توسط کارگران چوب مورد استفاده قرار می گیرد .

روغن موم سخت

روغن موم سخت یک پوشش محافظ قوی در برابر نشت مایعات در نظر گرفته می شود که می توان برای کف چوبی در میز کار آشپزخانه استفاده شود ، روغن موم سخت را میشود با ترکیب روغن های رنگی هم استفاده کرد که این کار باعث افزایش و بالا بردن رنگ و دانه های طبیعی چوب میشود .

روغن برزک یکی دیگر از انواع روغن های چوب می باشد این روغن ها بیشتر برای چوب ...

روغن برزک یکی دیگر از انواع روغن های چوب می باشد این روغن ها بیشتر برای چوب …

روغن برزک

روغن برزک یکی دیگر از انواع روغن های چوب می باشد این روغن ها بیشتر برای چوب های فضای داخل توصیه می شود ، روغن برزک جز روغن های خوب در صنعت چوب است روغن برزک از دانه های بذر کتان به دست می آید و برای استفاده از این روغن ها باید بدانید که دیر خشک می شود و برای استفاده از این روغن ها هر وقت که روغن برزک بر روی سطح چوبی آمیخته شد روغن اضافی آن را پاک کنید و سپس سطح آن را با یک پارچه تمیز بمالید برای استفاده مطلوب تر ممکن است که نیاز باشد چند لایه روغن بذر کتان بر روی سطوح چوب مالیده شود .

روغن دانمارکی

روغن دانمارکی دسته دیگر از روغن های چوب است که بیشتر مخلوطی از روغن و لاک رقیق است و به نسبت روغن های چوب دیگر قدرت بیشتری در برابر محافظت از آسیب های شیمیایی ، محافظت در برابر گرما ،خراش های سطحی و لکه ها دارد روغن دانمارکی به چوب ظاهری درخشان می دهد .

روغن تانک

روغن تانک سری دیگر از روغن‌های چوب است که محافظی خوب در برابر آب است این روغن ها پوششی ضد آب به چوب می بخشند بنابراین یکی از استفاده های این روغن ها برای قایق های دست ساز و چوب های دیگر که برای ساخت وسایل دکوری و غیره ساخته می شود . دیگر روغن های چوب مانند روغن گیاهی چوب ، لاک الکل و … هستند .

انواع روغن چوب

انواع روغن چوب

مرجع فروش روغن مخصوص چوب

تهران وود نماینده بورماواکس ایتالیا و مرجع روغن های مخصوص چوب با سالها کار و تجربه در این بازار و همکاری با مجموعه های کوچک و بزرگ و انجام پروژه های مختلف در صنعت چوب نه فقط به عنوان فروشگاه چوب بلکه به عنوان مجموعه ای که در این بازار چه در بحث فروش و چه در بحث خدمات سالها کار کرده است شما میتوانید در بخش پروژه ها تعداد کمی از پروژه های ما را مشاهده بفرمایید .

به این خاطر مجموعه تهران وود سعی دارد روز به روز در این حوزه شناخته تر بشود زیرا با سالها کار و تجربه به خوبی نیاز مشتریان را میشناسد ، ما میتوانیم به سوالات شما در خصوص خرید روغن چوب و هر نوع سوالی که در جهت استفاده از روغن های چوب بر روی انواع چوب ها دارید پاسخ تخصصی و علمی دهیم و بخوبی راهنمایی کنیم ، ما سفارش های مشتریان را در کوتاه ترین زمان و در هر تعدادی که بخواهند در سریع ترین زمان ممکن آماده میکنیم .

البته استفاده از روغن های چوبی تنها برای بعد از خرید یک وسیله چوبی یا استفاده برای یک فضای چوبی در داخل یا خارج از منزل مورد استفاده قرار نمی گیرد تولیدی ها ، نجاری ها و کسانی که در این حوزه کار و تولید می کنند ، بعد از آنکه سازهای چوبی خود را ساختن از روغن چوب با کیفیت برای بالا بردن مقاومت چوب در برابر انواع آسیب های محیطی و غیر محیطی همچنین برای بالا بردن زیبایی و شفافیت ظاهری چوب استفاده میکنند .

بهترین روغن برای چوب

بهترین روغن برای چوب

بهترین روغن برای چوب

سوال : بهترین روغن چوب کدام روغن است ؟

اگر به دنبال خرید روغن چوب هستید حتما برایتان سوال شده است که چه روغنی را انتخاب کنید و بهترین روغن برای چوب شما کدام روغن است ؟ ما در ادامه جواب این سوال را میدهیم : برای اینکه روغن مناسب با چوبتان را انتخاب کنید میتوانید سه فاکتور مهم و کلیدی را در انتخاب روغن چوب در نظر بگیرید تا بهترین خرید را داشته باشید ، یک فاکتوری که در خرید روغن چوب باید در نظر بگیرید جنس چوبتان است .

یعنی شما باید بدانید از چه چوبی دارید استفاده میکنید یا برای چه نوع چوبی قصد خرید روغن را دارید تا مناسب با آن چوب روغن مورد نظرتان را بخرید ، مثال : چوب گردو ، چوب راش ، چوب جنگلی ، چوب کاج ، چوب توسکا و …

روغن مناسب چوب

روغن مناسب چوب

دومین مسئله در انتخاب خرید روغن چوب مسئله کاربرد چوب شما است ، یعنی چوبتان چه کاربردی دارد ؟ و چه استفاده ای از آن میشود ؟ سومین سوال این است که چوب شما چقدر مورد استفاده قرار میگیرد ؟ و در کجا قرار میگیرد ؟ با یک مثال متوجه خواهید شد ، این سوال ها چه منظور و هدفی دارد : سوال اولی در مورد اینکه چوب تان چه کاربردی دارد یعنی میز و صندی است ؟ ظروف چوبی است ؟ کابینت است ؟ و …

ما باید بدانیم که برای چه نوع چوبی با چه استفاده ای و چه میزان استفاده ای قصد خرید روغن داریم . آیا این چوب قرار است در خانه استفاده شود یا بیرون زیره نور خورشید و اگر مثلا یک میز وصندلی است چقدر مورد استفاده قرار میگیرد .

سوال سوم این است که وسلیه چوبی ما چقدر ارزش دارد ، آیا برای ما یک استفاده طولانی و دراز مدت دارد یا استفاده کوتاه مدت ، همچنین اگر قصد تولید محصول چوبی را داریم این مورد مهم است که قیمت تمام شده ما چقدر باید بشود آیا محصول تولیدی ما ارزان است یا یک محصول گران و لوکس است ؟

این سوال هم به ما کمک میکند تا با توجه به هزینه ای که میتوانیم برای خرید روغن چوب پرداخت کنیم بهترین انتخاب را داشته باشیم ، یا اگر بحث قیمت برایمان مطرح نیست و کیفیت و دوام دادن به چوب بیشترین اهمیت را داره بازهم بهترین انتخاب را داشته باشیم .

مجموعه تهران وود مجموعه تخصصی فروش انواع پوشش های روز چوب

مجموعه تهران وود مجموعه تخصصی فروش انواع پوشش های روز چوب

آشنایی بیشتر با ما

مجموعه تهران وود مجموعه تخصصی فروش انواع پوشش های روز چوب مانند : انواع رنگ ها ، روغن ها ، لاک ها و تمامی پوشش های چوب جهت محافظت و مقاومت دهی به چوب میباشد ، کار ما تنها فروش محصولات نیست بلکه ما در این حوضه به صورت تخصصی سالها کار علمی و عملی انجام داده ایم بنابراین میتوانیم به شما به صورت حرفه ای و تخصصی در انواع پروژه هایتان کمک کنیم تا مناسب ترین روغن را برای چوبتان خریداری کنید .

روغن برای چوب

امروزه با بوجود آمدن صنایع چوبی مختلف کار تخصصی تر و حرفه ای تر شده است ، انتخاب مناسب ترین روغن برای چوب هم باعث افزایش کیفیت و ماندگاری تولیدات ما مشود و هم اگر محصولات تولیدی ما قیمت تمام شده خاصی باید داشته باشد موجب تنظیم هزینه های ما هم میشود در تولیدات گران قیمت هم همانگونه که گفته شد انتخاب روغنی که کیفیت خیلی خوبی داشته باشد بسیار مهم است .

تهران وود سالها در حوضه خدمات مرتبط با چوب و رنگ های چوب در پروژه های مختلف ساختمانی و غیر ساختمانی خدمات اجرائی بزرگی انجام داده ایم که بخش کوچکی از پروژه های اجرائی ما در قسمت پروژه ها در منو سایت قرار گرفته است که اگر نیاز به مشاهده پروژ های جدید تر از تهران وود برای انجام همکاری دارید کافی است که در واتس آپ پیام دهید .

جدا از بحث فروش و خدمات ما در بحث آموزش هم ورکشاپ های آموزشی مختلفی را برای علاقه مندان به این حوضه در سطوح مبتدی و حرفه ای برگزار میکنیم برای اطلاع از برگزاری جدید ترین ورکشاپ های آموزشی به پیج اینستاگرام در آیدی bormawachs.karajj.ir مراجعه کنید یا در واتس آپ پیام دهید .

فروش روغن چوب

فروش روغن چوب

خرید روغن چوب

برای خرید محصولات تهران وود به صورت آنلاین محصولات در سایت معرفی میشود و به سراسر ایران ارسال خواهد شد همچنین برای خرید حضوری در فروشگاه تهران وود به آدرس : کرج، کیانمهر، بلوار امیر کبیر، بلوار ولیعصر، نبش میدان ولیعصر، مجتمع تجاری ولیعصر از ساعات : 9 صبح تا 7 در تمام روز های کاری در خدمتتان هستیم .

انجام کلیه سفارشات محصول از تهران وود در تمام نقاط کشور به راحتی قابل انجام است ، برای ثبت سفارش ، مشاوره و پرسیدن سوالات در خصوص محصولات ، خدمات و ورکشاپ های آموزشی در واتس آپ پیام دهید یا با شماره های قرار گرفته در سایت تماس بگیرید .

شماره تماس   :   09353234811 📞

 روغن گیاهی چوب ایرانی

امروزه از روغن‌های گیاهی به جای سیلر و کیلر و دیگر مواد شیمیایی، برای رنگ آمیزی پوشش چوب ایرانی استفاده می‌شود . روغن‌های گیاهی از مواد طبیعی ساخته شده اند و طرح و نقش و زیبایی و اصالت بافت چوب را حفظ می‌کنند.

درست ترین و کم هزینه ترین راه حل برای احیای رنگ چوب ایرانی، استفاده از روغن گیاهی است. روغن‌های گیاهی، خاصیت ضد آب بودن به چوب‌های ایرانی می‌بخشند و عمر مفید سازه ها را بیشتر می‌کنند. این مواد به دلیل طبیعی بودن، هیچ گونه ضرری برای سلامتی ندارند و می‌توان از آن‌ها برای رنگ زدن تمامی سازه های چوبی استفاده کرد.

امروزه انواع مختلفی روغن گیاهی برای رنگ آمیزی پوششی چوب ایرانی در بازار وجود دارد. روغن ماناد نوعی روغن گیاهی و کاملا طبیعی است که از موم زنبور عسل و دانه های کتان تهیه شده است. روغن تانک نیز نوع دیگری روغن گیاهی است که چوب را دربرابر حرارت و آب، مقاوم می‌سازد. یکی از پرکاربردترین روغن چوب‌های ایرانی در بازار، روغن وارنیش است که به سه صورت کم روغن، میان روغن و پر روغن در بازار موجود است. اگر می‌خواهید چوب ایرانی در برابر رطوبت هوا مقاوم باشد بهتر است که از روغن وارنیش استفاده کنید.

روغن‌ گیاهی چوب

روغن‌ گیاهی چوب

روغن‌ها گیاهی چوب

روغن گیاهی یکی از روش‌های رنگ کاری چوب می‌باشد. درسال‌های گذشته اغلب از مواد شیمیایی مانند سیلر، کلیر و نیم پلی استر برای پوشش سطح چوب استفاده میشد. اما با آمدن رنگ‌های گیاهی به عنوان یک روش رنگ کاری طبیعی در صنعت چوب شناخته شد.

البته در گذشته از رنگ‌های گیاهی فراوری نشده مانند روغن کتان، روغن کنجد برای پوشش دهی سطح چوب استفاده می‌گردید اما این رنگ‌های فراوری نشده و خام مشکلاتی را برای چوب به وجود می‌آوردند.

روغن گیاهی چوب چه مزیت هایی دارند ؟

امروزه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده رنگ چوب، اقدام به تولید نسل جدیدی از رنگ‌های روغنی کرده‌اند که ما آن‌ها را به اسم روغن گیاهی می‌شناسیم.

در واقع آن‌ها با ایجاد تغییراتی در ساختار این روغن‌های گیاهی، اشکالات این نوع رنگ را برطرف کرده‌اند. روغن گیاهی چوب در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین انواع مختلف رنگ چوب شناخته می‌باشد.

این نوع روغن‌ها، طرح و نقش چوب را تغییر نمی‌دهند در نتیجه زیبایی چوب همچنان حفظ می‌شود. یکی دیگر از عوامل محبوبیت این نوع پوشش چوب، استفاده اجرای آسان آن است. در واقع روغن گیاهی چوب برای پوشش نهایی چوب و یا همان مرحله انتهایی پوشش دهی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب

مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب

  1. مواد طبیعی و بدون voc
    ترکیبات آلی فرار و گازهای خاصی که از جامدات و یا مایعات خاصی منتشر می‌شوند، تحت عنوان voc شناخته می‌شوند. در واقع این نوع مواد شیمیایی اثرات نامطلوبی کوتاه مدت و همچنین بلند مدتی بر روی انسان می‌گذارد. علاوه بر این، روغن‌های گیاهی به علت فاقد بودن مواد شیمیایی بسیار سازگار با طبیعت می‌باشد.
  2. افزایش مقاومت چوب در برابر رطوبت
    روغن‌های گیاهی سبب افزایش مقاومت رنگ و چوب در برابر رطوبت می‌شود. که این موضوع به خصوص در سطوحی که با رطوبت در تماس هستند دارای اهمیت استو برای مثال میز ناهار خوری چرا که چوب‌ها به شکل خام در برابر رطوبیت ماندگاری طولانی ندارند.
  3. نگه‌داری آسان و ترمیم رنگ
    خراش‌ها و آسیب دیدگی‌های سطح چوب را می‌توان از طریق انواع مختلف رنگ چوب و همچنین روغن‌های گیاهی که در انتها استفاده می‌شود ترمیم کرد.

محل و موارد مصرف روغن گیاهی چوب

از گذشته روش‌های متنوعی برای رنگ‌آمیزی چوب وجود داشته است. استفاده از روغن‌ گیاهی چوب نیز یکی از روش‌های متدوال در این زمینه به‌ شمار می‌رود که اخیراً بیش از پیش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در سال‌های گذشته استفاده از رنگ‌های شیمیایی مانند سیلر و کیلر برای این منظور مرسوم بود. اما بعد از تشخیص زیان‌های این مواد شیمیایی بر سلامت انسان، مواد طبیعی از جمله روغن گیاهی چوب جانشین آن‌ها شدند.

در این مقاله تلاش می‌کنیم به شکلی جامع به معرفی کاربردها، مزایا و نحوه‌ی تهیه‌ی بهترین روغن گیاهی چوب بپردازیم.

روغن گیاهی چوب چیست ؟

روغن گیاهی چوب چیست ؟

روغن گیاهی چوب چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

روغن گیاهی چوب موادی طبیعی برای رنگ‌‌آمیزی پوشش چوب است. اکنون در صنعت چوب استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب روش متدوالی به‌شمار می‌رود. البته نباید روغن گیاهی مخصوص چوب را با روغن‌های گیاهی مانند روغن برزک، روغن کنجد و امثال آن‌ها اشتباه گرفت؛ از آن‌جا که این مواد فرآوری شده نبودند، سازه‌ی چوب را دچار اشکالاتی می‌کردند. از این رو تولیدکنندگان رنگ چوب، محصول جدیدی تحت عنوان روغن گیاهی مخصوص چوب را به بازار معرفی کردند.

مهم‌ترین ویژگی این محصول جدید، طبیعی بودن آن است، با این تفاوت که دیگر به صورت خام ارائه نمی‌شود و اشکالات روغن‌های گیاهی قبلی در ساخت این محصول برطرف شده است. بنابراین روغن گیاهی چوب طرح و نقش طبیعی چوب را تغییر نمی‌دهد و اصالت و زیبایی چوب همچنان حفظ می‌شود.

مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب

مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب

مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب

همان‌طور که گفته شد، روغن‌های گیاهی چوب به علت طبیعی بودن، در صنایع چوب بسیار پرطرفدارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از روغن گیاهی چوب خواهیم پرداخت.

  • مناسب برای تمام انواع چوب: استفاده از روغن گیاهی چوب برای تمام انواع چوب‌های به‌کار رفته در مبلمان، روکش‌ها و کف‌پوش‌ها و … مناسب است.
  • دارای استاندارد سلامت: استفاده از روغن‌های گیاهی مخصوص چوب به طور مطلق خطری برای سلامتی شما ایجاد نخواهد کرد. ترکیبات طبیعی این نوع روغن‌ها، اجازه می‌دهد حتی در وسایل کودکان نیز مورد استفاده قرار بگیرند.
  • ویژگی آب‌گریز بودن: از آن‌جا که روغن گیاهی چوب، دارای ترکیبی آب‌گریز می‌باشد، استفاده از آن در سازه‌های چوبی مانند آلاچیق‌ها، نماهای چوبی و پارکت‌های کف‌پوش و امثال آن‌ها، طول عمر مفید سازه‌ها را طولانی‌تر خواهد کرد.
  • ترمیم‌کننده رنگ چوب: به‌طور کلی با گذشت زمان رنگ چوب‌ در تمام سازه‌ها و وسایل چوبی تغییر می‌کند. از آن‌جا که استفاده از روغن گیاهی چوب ساده و کم‌هزینه است، می‌تواند بهترین راهکار برای احیاء رنگ چوب در مرور زمان باشد.

این نکته را نیز اضافه کنیم که روغن گیاهی چوب نیز دارای رنگ‌بندی است و شما می‌توانید از مخلوط آن‌ها با یکدیگر نیز به رنگ دلخواه دست پیدا کنید. در این زمینه توصیه می‌کنیم روغن‌ها گیاهی چوب از برندهای مختلف را با یکدیگر ترکیب نکنید.

راهنمای خرید روغن گیاهی مخصوص چوب

راهنمای خرید روغن گیاهی مخصوص چوب

راهنمای خرید روغن گیاهی مخصوص چوب

رواج استفاده از روغن گیاهی مخصوص چوب، و وجود برندهای گوناگون این محصول در بازار، ممکن است مصرف کننده را در زمینه‌ی انتخاب دچار سردرگمی کند. بنابراین در ادامه با شرح کاربردها و معرفی بهترین برندهای ایرانی تولید کننده‌ی این محصول، تلاش می‌کنیم راهنمایی کاربردی برای خرید در اختیار کاربران قرار بدهیم.

روغن گیاهی مخصوص چوب کجا کاربرد دارد؟

در صنعت چوب از روغن گیاهی در موارد گوناگونی استفاده می‌شود. خوشبختانه برای استفاده از این نوع روغن‌ها، نیاز به دانش و مهارت خاصی وجود ندارد و همین نکته سبب گستردگی کاربردهای آن شده است. در ادامه به برخی کاربردهای متدوال روغن گیاهی مخصوص چوب اشاره خواهیم کرد.

روغن گیاهی مخصوص چوب کجا کاربرد دارد؟

روغن گیاهی مخصوص چوب کجا کاربرد دارد؟

  • رنگ‌آمیزی ظروف چوبی
  • رنگ‌آمیزی پارکت و کف‌پوش

پارکت و دیگر کف پوش‌های چوبی قاعدتا باید دارای پوشش باشند. با توجه به کارایی پارکت، که مدام در حال ساییده شدن است، برای پوشش بهتر از رنگ چوب‌های مختلف استفاده می‌شود که عموما در کنار  ویژگی نفوذ پذیری، ضدخش هم هستند. بنابراین بهترین گزینه در این زمینه روغن گیاهی مخصوص چوب خواهد بود.

  • رنگ‌آمیزی نمای چوبی ساختمان‌‌ها
  • رنگ‌آمیزی سازه‌های چوبی خارج از ساختمان

استفاده از چوب به عنوان نمای ساختمان نیز این روزها رایج است. همچنین سازه‌های چوبی برای استفاده در فضای باز مانند: آلاچیق، کفپوش فضای باز، مبلمان شهری و روف گاردن ساخته می‌شوند. روغن گیاهی چوب با توجه به خاصیت ضد آب بودن، به ماندگاری بالای این موارد نیز کمک خواهد کرد.

روغن گیاهی بازار چوب ایران

روغن گیاهی بازار چوب ایران

روغن‌های گیاهی مخصوص چوب بازار ایران

اگر در صنایع چوب فعال هستید و یا قصد خرید روغن مخصوص چوب برای امور شخصی و خانگی را دارید، در این قسمت قصد داریم روغن‌های گیاهی مخصوص چوب موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم:

روغن ماناد: یک روغن گیاهی صد در صد طبیعی که از ترکیب روغن‌ دانه‌های کتان و موم رنبور عسل تهیه می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این روغن، مقاومت بالا در مقابل نفوذ آب است.

روغن وارنیش: این روغن گیاهی مخصوص چوب نیز دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت است و اصولا در سه شکل کم‌روغن، میان‌روغن و پر روغن در بازار عرضه می‌شود.

روغن تانک: روغن تانک را با عنوان روغن چوب چینی هم می‌شناسند. ویژگی ضد آب بودن این روغن در حدی است که امکان شست‌وشوی سازه‌ی چوبی را به کاربر می‌دهد. علا‌وه‌بر آن روغن تانک از مقاومت در برابر حرارت نیز برخوردار است.

روغن چوب آرتک: روغن جوب آرتک نیز از برندهای معتبر این حوزه به شمار می‌رود. بهداشتی و طبیعی بودن، ضد آب بودن و تنوع در رنگ‌بندی از ویژگی‌های بارز روغن چوب آرتک است.

بهترین برند های روغن چوب

بهترین برند های روغن چوب

در ادامه برخی دیگر از بهترین برندهای روغن‌ گیاهی مخصوص چوب را مشاهده خواهید کرد:

  • روغن گیاهی چوب مونوکوت
  • روغن‌ گیاهی چوب کنتیننتال
  • روغن گیاهی چوب Tried and true

آیا رنگ های شیمیایی مضر هستند؟

به طور کلی بوی خاصی از وسایل چوبی نو استشمام می‌شود که ناشی از رنگ‌های شیمیایی به کار رفته بر پوشش چوب است، و به مرور زمان می‌تواند سبب ایجاد مشکلات جسمانی مانند بیماری‌های ریوی و پوستی بشود.

اصولا رنگ‌های شیمیایی دارای پایه‌های تینری یا سلولوزی هستند و این می‌تواند از طریق تنفس مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند. با این اوصاف، بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی رنگ‌های شیمیایی به‌کار رفته در وسایل چوبی، روی آوردن تولیدکنندگان به استفاده از روغن‌های گیاهی مخصوص چوب است. ترکیبات طبیعی این روغن‌ها، به عکس رنگ‌های شیمیایی، مطلقا مشکلی برای افراد پدید نخواهد آورد.

کلام پایانی

با توجه به ویژگی‌های کاربردی و بهداشتی فراوان انواع روغن‌ گیاهی مخصوص چوب، در این مقاله تلاش کردیم مزایا، کاربردها و برندهای معتبر این محصول را معرفی کنیم.

سفارش روغن چوب

سفارش روغن چوب

16 پاسخ
  1. نمایندگی بورماواکس
    نمایندگی بورماواکس گفته:

    سلام وقت شما هم بخیر
    ضمن تشکر
    بله داریم
    برای سفارش تماس بگیرید یا داخل واتس آپ پیام دهید .
    شماره تماس : 09353234811 – 09352603437

    پاسخ
    • امیر
      امیر گفته:

      درود و عرض ادب

      سپاس بابت مطالب خوب و مفیدی که در سایت قرار دادید.

      برای روغن کاری هفتگی و مداوم چوب سرخدار چه نوع روغنی مناسب هست و آیا روغن مخصوص این چوب را موجود دارید؟ در صورت امکان قیمت رو هم اعلام بفرمایید. سپاس از شما

      پیروز و تندرست باشید.

      پاسخ
      • پشتیبانی تهران وود
        پشتیبانی تهران وود گفته:

        درود بر شما
        اول باید کاربری چوب سرخدار مشخص بشه تا با توجه به کاربردش روغن مناسب معرفی بشه خدمتتون.

        پاسخ
    • نمایندگی بورماواکس
      نمایندگی بورماواکس گفته:

      اول باید دید که چه نوع رنگی قصد دارید به چوب اسباب بازی بزنین ، رنگ پوششی هست که شامل : سفید ، قرمز و مشکی یا اینکه روغن چوب میخاین که چوب از زیر روغن پیدا و قابل مشاهده باشه ؟ اگر رنگ پوششی بخاین محصولش هست رنگ ENAMEL یا رنگ لعابی پایه آب که داخل سایت هست ، اگر هم روغن بخاین بزنین باز روغنشو داریم مانند: روغن مبملمانمون و هم روغن ظروف چوبی استاندار های لازمو برای رنگ یا روغن زدن به اسباب بازی را دارند که مناسبه اینکار هستند

      پاسخ
  2. parviz
    parviz گفته:

    برای تخته نرد چه روغن چوبی مناسب؟ چون سطحش باید جوری باشه که تاس بهش میخوره چند دور بچرخه

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام و دورد خدمت شما
      برای تخته نرد بهترین روغنی که وجود داره ،روغن مبلمان و دکوراسیون بورماواکس ایتالیا است، که سطح تخته نرد را کاملاً صیقلی میکنه و باعث میشه که تاس براحتی داخلش بچرخه و سر بخوره، این روغن ها هم چوب رو در برابر سایش فوق العاده محافظت میکنه و هم در واقع اجازه نفوذ رطوبت رو بهش نمیده و در طولانی مدت باعث جلوگیری از تاب برداشتن چوب میشه .
      اگر سوال دیگری هست در خدمتتون هستیم.

      پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      با سلام و وقت بخیر آقای مرادی عزیز ؛
      روغن مخصوص چوب ، چوب را تیره نمیکنه فقط گره ها ونقش و نگار های چوب رو مقداری برجسته تر میکنه و به واسطه ذات روغن‌ها ، یک مقداره خیلی کمی زردی به چوب میده ولی رنگ چوب را تیره نمیکنه.
      اگر سوال دیگری هست در خدمتتون هستیم.

      پاسخ
  3. سیروس پوربهلول
    سیروس پوربهلول گفته:

    درود بر شما
    بنده خانه چوبی در ییلاق گیلان سمت تالش خریده ام که کاملا از چوب نرات روسی می باشد. بخشی از این سازه در مقابل نور آفتاب قرار گرفته و تیره و رنگ برگشته شده،و بخشی هم در مقابل بارندگی قرار گرفته و باز به نوعی رگه رگه تیره شده،راه حل چیست چگونه می توانم اون رنگ چوب اصلی را به آنها برگردانم،آیا برای تمیز کردن آنها راه حلی می باشد.چه نوع روغن گیاهی باید برروی این سطوح خارجی بزنم و همچنین سطوح داخل خانه را هم می خواهم روغن گیاهی بزنم جهت زیبایی،لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم.
    سپاسگذارم

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      برای رسیدن به رنگ اصلی چوب روسی ۲ تا راه وجود داره، یک اینه که به وسیله ای سمباده یک لایه از سطح چوب برداشته بشه که برسیم به چوب خام ، وقتی که برسیم به چوب خام بعد از سمباده زنی رنگ چوب نراد مجدد برمیگرده به حالت اولیه. راه دوم استفاده از رنگ بر های مخصوص رنگبری چوبه، که برای همشون محصولات خاص خودشونو داریم ، هم سمباده و همرنگ برها محصولاتشون موجود است. بعد از اینکه رنگبری انجام شد و چوب خام در واقع نمایان شد آماده رنگ کاری میشه که ما رنگ مخصوص پایه روغن گیاهی داریم که مخصوص فضای خارجیه این محصول ضد آب، ضد UV ،ضد کپک و قارچ هست اونرو دو دست اجرا می کنید و اون کلبه و یا ویلا تون رو کاملا محافظت میکنید حداقل برای سه سال.

      پاسخ
  4. صبا
    صبا گفته:

    سلام تو زمستان و آب و هوای الان با روعن چوب بخایم چند تا نیمکت چوبی و روغن بزنیم مشکلی نداره؟

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      درود بر شما ؛کلاً رنگ زدن چوب در فضای خارجی با انواع روغن ها فرقی نمی کنه، بهتره که توی دمای بین ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد انجام بشه، چون زیر هوای ده درجه روغن ویسکوزیتش میره بالا و حالت عسلی شکل پیدا میکنه و اون نفوذ لازم داخل چوب رو نخواهد داشت. در دمای بالای ۳۵ درجه هم چون سطح چوب خیلی گرم میشه، وقتی که شما روغن رو روی چوب میمالید بلافاصله حلال های داخل روغن تبخیر میشه و اجازه نفوذ درست و کامل روغن داخل چوب داده نمیشه.
      در نهایت تو هر دو حالت هم دمای خیلی پایین و هم دمای خیلی بالا روغن زدن چوب کار درستی نیست و باعث میشه روغنی که روی چوب زده میشه هم مصرف روغنش خیلی بره بالا و هم اینکه دوام لازم را روی چوب نداشته باشه، بنابراین بهترین دما برای پوشش دادن چوب یا رنگ آمیزی چوب با رنگ های پایه روغن یا روغن مخصوص چوب بهترین دما برای این بین ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد است.

      و یه نکته دیگری که وجود داره اینکه این دمای بین ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتیگراد رو حداقل ۸ تا ۱۲ ساعت از روز این دما تداوم داشته باشه، ۸ تا ۱۲ ساعت در واقع زمانی هستش که نیاز است تا روغن کاملا خشک بشه. مثلا توی زمستون ۱۲ ساعت در روز شما دمای بالای ۱۰ درجه را تجربه می کنید، ولی بعد از دوساعت مجدد دما میاد به زیر ۱۰ درجه افت میکنه که باز هم مشکلاتی که قبلاً گفتیم به وجود میاد،توی تابستون هم به همین ترتیب، حتماً باید دمای بین ۱۰ تا ۳۵ درجه بین ۸ تا ۱۲ ساعت تداوم داشته باشه این نکته خیلی مهمه.

      پاسخ
  5. اسمعیل
    اسمعیل گفته:

    سلام اطلاعات نوشته شده شما رو در سایت شما در موردانواع روغن چوب مطالعه کردم مفید بود متشکرم ، سئوالی که دارم اینه برای نرده داخل فضای خانه دوبلکس که جنس چوبش از نرات روس هست وبا توجه به محل زندگی ما مازندران بابل هست بهترین روغن جلا دهنده پیشنهادی شما چیه ممنونم از راهنمایی زیبایتان .

    پاسخ
    • پشتیبانی تهران وود
      پشتیبانی تهران وود گفته:

      درود بر شما
      برای نرده پله چوبی از جنس چوب نراد یا روسی، راش، بلوط، گردو و انواع دیگه چوب، بهترین محصول روغن مخصوص مبلمان و دکوراسیون بورماواکس ایتالیاست که در ۳ افکت مات، نیمه براق و براق بی رنگ و در ۴ کد رنگی نیمه براق موجوده. هم آب گریزه، هم نسبت به سایش مقاومه و هم نسبت به لکه های ناشی از چربی و آب.
      برای تهیه این محصول می تونید از طریق واتساپ و سایر پیام رسان های روی سایت به شماره ۰۹۳۵۳۲۳۴۸۱۱ سفارشتون رو ثبت کنید و سایر اطلاعات تکمیلی رو دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
×
واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
مشاوره و ثبت سفارش