بازسازی رنگ چوب و ترمووود

ترمیم رنگ چوب و ترمووود یکی از خدمات ارائه شده توسط مجموعه تهران وود است که به صورت کاملا حرفه‌ای و با قیمت مناسب به دو روش شیمیایی و فیزیکی انجام می‌شود.

در روش فیزیکی بازسازی رنگ چوب و ترمووود عمل لایه برداری از سطح چوب توسط دو دستگاه سنباده پوست و لرزان، طی دو تا سه مرحله انجام می‌شود؛ در این مرحله با استفاده از سنباده‌های زبر مانند 80 تا شماره‌های نرم‌تر مانند 220 یا 400 و یا بالاتر بسته به نوع کار، سطح چوب یا ترمووود کاملا لایه برداری و تمیز می‌گردد. بعد از اینکه رنگ قبلی از سطح چوب پاک شد، با استفاده از سمباده نرم سطح چوب پولیش می‌شود و پس از آن با استفاده از یک دستگاه کارواش فشار قوی براده‌های باقیمانده از سطح چوب برداشته شده و آماده رنگ آمیزی می‌گردد. بسته به نوع کار ممکن است رنگ آمیزی طی یک یا دو مرحله صورت گیرد و همچنین پس از رنگ کاری نیاز به استفاده از لاک محافظ چوب باشد.

در روش دوم لایه برداری از سطح چوب با استفاده از رنگ‌ برها انجام می‌شود. رنگ برها مواد شیمیایی اسیدی یا بازی هستند که پیوند های شیمیایی رنگ با سطح زیرین را شکسته و رنگ را در خود حل کرده و آن را از روی سطح پاک می کنند. این مواد می تواند تک جزئی، دو جزئی یا بیشتر باشد. بسیاری از برندهای تولید کننده تخصصی رنگ چوب در سبد محصولات خود انواع مختلفی از این رنگ برها را با کاربردهای مختلف عرضه می کنند.

در روش رنگ بری شیمیایی با مواد رنگ بر پس از آغشته کردن سطح چوب یا ترمووود به ماده رنگ بر بسته به دمای محیط از یک تا چند ساعت زمان می‌برد تا پیگمنت‌های رنگ قبلی از عمق به سطح چوب بیاید؛ پس از آنکه کل رنگ به سطح آمد با استفاده از محلولهای شستشو کل رنگ از روی سطح شسته شده و پس از آن کل کار با استفاده از آب فشار قوی شستشو داده می شود تا آماده رنگ آمیزی با رنگ جدید شود.

استفاده از روش شیمیایی هزینه بالاتری را نسبت به روش فیزیکی دارد؛ ولی به منظور ترمیم و بازسازی رنگ چوب و ترمووود های گران‌قیمت بهتر است که از این روش استفاده کنیم؛ چراکه بدون صدمه وارد کردن به سطح و بافت چوب می‌توانیم مراحل بازسازی را انجام دهیم.

بازسازی رنگ چوب و ترمووود
برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
×
واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
مشاوره و ثبت سفارش