پوشش های فضای خارجی

رنگ چوب و ترمووود فضای خارجی باید دارای چه ویژگی هایی باشد ؟

چوب طبیعی و ترمووود در فضای باز نیاز به محافظت در برابر شرایط جوی و محیطی دارند. عوامل زیادی باعث تخریب چوب در محیط های بیرونی و فضای باز می شوند که از آن جمله می توان به اشعه ماوراء بنفش خورشید (اشعه UV)، اسید و سایر مواد شیمیایی ناشی از باران در شهرهای دارای هوای آلوده، رسوبات بجا مانده از تبخیر آب روی سطح چوب (سفیدک)،گرد و غبار، انواع کپک و قارچ، حمله حشرات چوبخوار و عوامل دیگر اشاره کرد.

بنا بر این لازم است چوب در برابر عواملی که اشاره شد محافظت گردد. این محافظت معمولا توسط رنگ چوب یا پوشش های محافظ چوب انجام می گیرد. رنگ چوب فضای خارجی به آن دسته از پوشش های چوب گفته می شود که در فرمولاسیون خود مواد لازم برای مقابله و مقاومت در برابر عوامل یاد شده را داشته باشند.

این محصولات به سه دسته اصلی: پرایمرها (اشباع کننده و محافظ)، رنگ های پایه آب، پایه روغن و پایه پلی اورتان و انواع لاک و روغن های محافظ تقسیم می شوند که بورماواکس ایتالیا به عنوان یک برند با قدمت و اصالت، با توجه به سالها تجربه و تحقیق کلیه محصولات فوق را با بهترین کیفیت ارائه می نماید.

رنگ چوب و رنگ ترمووود فضای خارجی بورماواکس ایتالیا با استفاده از روغن ها، موم و رزین های کاملا طبیعی تولید شده و با فیلتر های ضد UV تقویت شده اند. کلیه محصولات بورماواکس بر اساس ضریب نفوذ بالا فرموله شده اند و با توجه به گرانروی (ویسکوزیته) مناسب، در عمق چوب نفوذ می کنند و با داشتن ترکیبات پایدار محافظت کامل را برای چوب ایجاد می نمایند.

علاوه بر این رنگ بورماواکس دارای خاصیت تنفس پذیری بوده که مانع جدایش لایه رنگ از سطح چوب و پوسته شدن آن می گردد. لایه محافظ ایجاد شده با محصولات فضای خارجی بورماواکس دارای الاستیسیته بالا هستند و در اثر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات دمایی بالا دچار ترک نمی شوند.

از دیگر خصوصیات رنگ چوب فضای خارجی بورماواکس خاصیت آبگریزی است که باعث می گردد که آب روی سطح چوب یا ترمووود باقی نمانده و در نتیجه سطح چوب سفیدک نزند. تمام ویژگی های فوق با خاصیت ضد UV موجود در تمامی پوشش های فضای خارجی بورماواکس همراه است که پوشش های فوق را به محصولاتی ایمن و دارای دوام بالا تبدیل کرده است.

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]
×
واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
مشاوره و ثبت سفارش