ترمیم و بازسازی پارکت چوبی یکی دیگر از خدمات مجموعه تهران وود است که با کادری مجرب و متخصص از ابتدای تامین ملزومات تا اجرای پروژه را با بهترین کیفیت ممکن در کنار قیمت مناسب ارائه می‌کند.

ترمیم پارکت ترمووود و چوبی به دقت و وسواس بسیاری نیاز دارد، چراکه بعد از تعویض قسمت معیوب کفپوش باید نهایت دقت را در تراز بودن سطح و هماهنگی قسمت جدید با اجزای قدیمی را داشت.

رطوبت محیط، فرسایش در طی زمان، بور شدن و یا بادکردن در اثر ترکیدگی لوله‌ها از عواملی است که پارکت چوبی و ترمووود را نیازمند بازسازی و ترمیم می‌کند.

برای ترمیم قسمتی از پارکت چوبی باید در هنگام خرید قطعات پارکت جدید، به ضخامت چوب مورد استفاده و هچنین نقش و نگار آن دقت کرد؛ به گونه‌ای که پس از جایگذاری و تعویض هیچ گونه ناهماهنگی با قسمت‌های دیگر احساس نشود.

برای ترمیم پارکت چوبی، ابتدا قسمتی که دچار مشکل شده است را با یک ابزار مخصوص خارج کرده و در زیر آن مجددا از چسب مخصوصی استفاده می‌گردد، سپس با استفاده از بتونه‌های مخصوص شکاف و درزهای به وجود آمده را پر می‌کنند تا فواصل کار به حداقل برسد.

بعد از این مرحله با استفاده از دستگاهی به نام سنباده تانکی تمامی لاک قدیمی روی سطح پارکت را از بین می‌برند که علاوه بر یکدست شدن سطح کار باعث می‌گردد تا بور شدگی قسمت‌های مختلف بر طرف شده و از طرفی بعد از استفاده مجدد لاک محافظ، جلا و مقاومت در برابر رطوبت قسمت‌های قدیمی پارکت نیز افزایش می‌یابد.

ترمیم و بازسازی پارکت چوبی یکی دیگر از خدمات مجموعه تهران وود است که با کادری مجرب و متخصص از ابتدای تامین ملزومات تا اجرای پروژه را با بهترین کیفیت ممکن در کنار قیمت مناسب ارائه می‌کند.

ترمیم پارکت ترمووود و چوبی به دقت و وسواس بسیاری نیاز دارد، چراکه بعد از تعویض قسمت معیوب کفپوش باید نهایت دقت را در تراز بودن سطح و هماهنگی قسمت جدید با اجزای قدیمی را داشت . در محتوای این صفحه آموزش ترمیم پارکت قرار داده شده است .

ترمیم و بازسازی پارکت چوبی و نحوه انجام آن

ترمیم و بازسازی پارکت چوبی و نحوه انجام آن

ترمیم‌ و بازسازی پارکت‌ چوبی در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی یک عامل پرکاربرد است، آسیب دیدن پارکت به عوامل مختلفی از جمله ضربه‌ خوردن، شکستگی و… بستگی دارد، به همین دلیل در برخی مواقع نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.

متریال‌هایی که قابلیت بازسازی داشته باشد از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. چوب طبیعی و یا چوب ترمووود از جمله متریال‌هایی هستند که علاوه بر عمر طولانی امکان بازسازی و ترمیم آن وجود دارد، استفاده از چوب در ساختمان محبوبیت زیادی از گذشته تا کنون داشته است، استفاده از چوب در ساخت سازه‌ای و مصارف ابزاری و تزئینی بسیار متداول بوده است.

برای مثال استفاده در مواردی مانند پارکت، کف‌پوش، دیوارپوش، پله‌های چوبی و مبلمان… می‌توان نام برد و هچنین در کاربردهای خارج ساختمان از قبیل دکینگ، مبلمان فضای باز و ساز‌های چوبی می‌توان اشاره کرد.

پارکت جوبی به عنوان کفپوش از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است. کفپوش‌های چوبی جز سطوحی هستند که به واسطه قرار گرفتن مبلمان و دیگر اجسام بیشتر در معرض آسیب و خراشیده شدن هستند، این خراشیدگی‌ها چهره زیبای کفپوش پارکت یا لمینت شما را از بین می‌برند و همانطور که گفته شد قابلیت بازسازی نیز دارد.

ما در شرکت تهران‌وود ارائه دهنده انواع خدمات در حوزه چوب ترمووود مطلبی در این مورد برای شما عزیزان آماده کردیم که در ادامه با ما همراه باشید.

دلایل آسیب دیدن پارکت و کفپوش چوبی

در ترمیم و بازسازی پارکت چوبی دلایل مختلفی برای آسیب‌دیدگی پارکت و کفپوش‌های چوبی وجود دارد، روش بازسازی و تعمیر پارکت با توجه به شرایط آسیب‌دیدگی کاملا با هم متفاوت است.

حتی در برخی موارد یکی از دلایل آسیب‌دیگی در پارکت‌های چوبی نصب نامناسب و کم دقت پارکت یا حتی جنس و کیفیت نامرغوب لاک و چوب پارکت است. اما مهم ترین دلایل آسیب دیدگی در پارکت‌های چوبی عبارت‌اند از:

  • آسب دیدگی در اثر خراشیدگی و ضرب دیدگی
  • آسیب دیدگی در اثر رطوبت و پوسیدگی
  • زیر سازی اشتباه و عدم دقت در نصب پارکت
  • گرما و حرارت زیاد (مانند آتش)
  • ریخته شدن مواد چسبنده، رنگی و …

خرید پارکت چوبی به عنوان کفپوش دارای دوام و استقامت بسیار بالایی می_باشد

خرید پارکت چوبی به عنوان کفپوش دارای دوام و استقامت بسیار بالایی می‌باشد و تنها پوششی می‌باشد که قابلیت بازسازی دارد. تعمیر و بازسازی پارکت چوبی به صورت 2 حالت کلی انجام می‌شود:

  • تعمیر سطحی قسمت آسیب دیده پارکت چوبی
  • تعویض قسمت آسیب‌دیده پارکت چوبی

روش انجام ترمیم پارکت چوبی در این دو حالت با یکدیگر تفاوت دارد، به همین دلیل در مواقعی که آسیب‌دیدگی در پارکت چوبی سطحی است می‌توان به راحتی با به کارگیری روش‌های مختلف و با استفاده از ابزارهای مختلف که در ادامه توضیح خواهیم داد آسیب دیدگی را برطرف کرد.

در مواقعی که آسیب‌دیدگی در چوب بسیار عمیق و جدی باشد چاره‌ای جز تعویض قسمت آسیب دیده نداریم، پارکت چوب آسیب‌دیده را جدا کرده و پارکت سالم را جایگزین پارکت آسیب‌دیده می‌کنیم چون به طور کامل تعمیر نمی‌شود و از سوی دیگر چوب شکل زیبا و حالت اولیه خود را نخواهد گرفت.

حتما بخوانيد: پارکت ترمووود و نکاتی در مورد نگهداری از این محصول

ترمیم سطحی قسمت آسیب دیده پارکت چوبی

ترمیم سطحی به این صورت است که با گذشت زمان پارکت چوبی به دلایل مختلفی که در بالا به آن اشاره شد، مانند خراشیدگی و لاک‌های محافط نامرغوب که این لاک‌ها حتی باعث تغییر رنگ در پارکت نیز می‌شوند و به مرور زمان به رنگ زرد تغییر رنگ می‌دهند و یا حتی در اثر راه رفتن زیاد و یا افتادن اجسام سخت و سنگین و… روی پارکت در این حالت با استفاده از روش‌هایی که در ادامه توضیح خواهیم داد می‌توان پارکت چوبی را ترمیم کرد.

ترمیم پارکت به این صورت انجام می‌شود، با استفاده از سمباده‌های مخصوص که به اصطلاح سمباده‌های تانکی نامیده می‌شود قسمت‌های آسیب دیده را ساب یا سمباده می‌زنند ساب زدن را تا جایی ادامه می‌دهیم که لاک‌ رویی چوب کاملا از بین برود و سپس به چوب زیری برسد.

در مرحله بعد با استفاده از بتونه‌های مخصوص قسمت‌هایی که ترک عمیق دارند را کامل پوشش می‌دهیم و صبر می‌کنیم تا بتونه پوشش داده شده خشک شود، سپس پس از خشک شدن کامل بتونه آن را مجددا با استفاده از سمباده نرم روی بتونه پوشش داده شده ساب می‌زنیم تا سطح چوب پولیش شود.

پس از این کار با استفاده از مواد دیگری مانند لاک یا پوشش‌های محافظ که بنا به سلیقه فرد، روی پارکت پوشش داده می‌شود تا پارکت آسیب‌دیده ترمیم و بازسازی شود.

تعویض قسمت آسیب دیده پارکت چوبی

تعویض قسمت آسیب دیده پارکت چوبی

ترمیم و بازسازی پارکت چوبی در برخی آسیب دیدگی‌ها مانند نفوذ رطوبت در اثر گلدان‌های خانگی یا فن‌کوئل‌ها، شوفاژ و یا به هر دلیلی رطوبت به داخل چوب نفوذ کرده و به مرور زمان باعث پوسیدگی، باد‌ کردن، و… چوب می‌شود که این کار با ترمیم و بازسازی چوب انجام نمی‌شود و یا اگر هم انجام شد ترمیم جلوه نامناسبی را به پارکت می‌دهد.

به همین دلیل باید قسمت آسیب‌دیده چوب کامل تعویض کنیم، برای این کار با استفاده از ابزارهای مخصوص و یا حتی با برخی از ابزار ساده (کاردک‌های تیز و لبه پهن) پارکت آسیب‌دیده را با دقت از تکیه‌های دیگر جدا می‌کنیم تا به قسمت‌های دیگر آسیبی وارد نشود.

سپس با استفاده از سمباده‌های مخصوص و یا ابزار دیگر مواد باقیمانده زیر چوب را کاملا ساب زده تا مواد قبلی از بین رفته و کامل سطح زیری چوب تمیز و صاف شود، باید توجه داشته باشید که سطح زیری چوب جدا شده باید کاملا صاف و تمیز شده باشد و هیچ‌گونه موادی باقی نماند.

سپس چسب و یا مواد مخصوص زیری چوب را کامل آغشته کرده و پارکت جدید را در جای خود قرار می‌دهیم. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که پارکت چوبی نو نباید زیاد از نظر رنگ و طرح با پارکت زمینه تفاوت داشته باشد، زیرا جلوه مناسبی به پارکت و کفپوش نمی‌دهد البته تا حدودی تفاوت قابل قبول خواهد بود و در آخر سعی کنید لاک را برای کل پارکت پوشش دهید تا یک‌دست شود.

به منظور مشاوره رایگان و یا ترمیم و بازسازی پارکت چوب و خرید پارکت ترمووود با کارشناسان ما در تهران وود تماس بگیرید.

تماس : 09353234811  📞
2 پاسخ
  1. karimbehbody
    karimbehbody گفته:

    سلام یه سوال داشتم در مورد کفپوش
    برای نصب کفپوش اگه سطح زیر اون سیمان باشه یا ناهمواری داشته باشه
    امکان نصب داره ؟؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
×
واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
مشاوره و ثبت سفارش