کیفیت ترمووود با چه مواردی تشخیص داده می_شود؟-min

کیفیت ترمووود با چه مواردی تشخیص داده می‌شود؟

بسياری از شرکت‌های معتبر توليد کننده ترمووود در اروپا فعالیت می‌کنند و در ایران چند شرکت محدود همانند تهران وود با وارد کردن محصولات با کیفیت در این زمینه فعالیت می‌کنند.

در این بین برخی افراد سودجو خود را به عنوان نماينده اصلی شرکت‌های اروپایی معرفی می‌نمايند و با فروش چوب‌های معمولی تحت عنوان برند‌های معتبر خارجی، اقدام به فروش چوب‌های معمولی و فرآوری نشده به جای ترمووود می‌کنند، که اين امر موجب بی اعتمادی طراحان و سازندگان نسبت به اين کالای لوکس و زيبا می‌شود.

در ادامه چند نکته اساسی برای تشخیص کیفیت ترمووود را بیان کرده‌ایم که می‌توانید در هنگام خرید این محصول در نظر داشته باشید.

بررسی گواهینامه کیفیت ترمووود

یکی از روش های تشخیص کیفیت ترمووود و حصول اطمینان از تقلبی نبودن محصول، بررسی گواهی نامه ترمووود است. تولید کنندگان خارجی اکثرا به همراه محصولاتشان گواهی نامه‌ای را ارائه می‌کنند که نشان دهنده میزان دما و مدت زمانی است که چوب طی پروسه تولید ترمووود متحمل شده است.

گواهی محصول می‌تواند اطلاعات خوبی را جهت تشخیص کیفیت ترمووود ارائه دهد و تصمیم گیری در مورد خرید این محصول را آسان‌تر کند.

در صورت ادعای شرکت فروشنده مبنی بر عرضه ترمووود از برندهای معتبر اروپایی، گواهینامه و تاییده محصول را از فروشنده درخواست کنید؛ بیشتر این اسناد به تایید اتاق بازرگانی کشور تولید کننده رسیده‌اند و در جهت تشخیص کیفیت ترمووود به شما کمک می‌کنند.

توجه به ظاهر چوب و رنگ آن

رنگ و ظاهر چوب به مدت زمان و میزان درجه حرارتی که حین تولید ترمووود به چوب اعمال شده است بستگی دارد. مثلا چوب ترموود با مغز روشن به معنای غیر استاندارد بودن پروسه تولید می‌باشد و پایین بودن کیفیت ترمووود حاصل از آن امری بدیهی خواهد بود.

حتما بخوانید: نحوه رنگ آمیزی ترمووود و چوب طبیعی [بررسی ویدیویی]

رابطه گره‌های چوب و کیفیت ترمووود

ترمووود‌های تولید شده از درختان کاجی که در اسکاندیناوی و شمال اروپا رشد می‌کنند بسیار با کیفیت‌تر از سایر چوب‌ها هستند. مشخصه درختان کاج گفته شده، گره‌های پروانه‌ای منظم است.

وجود گره‌های منظم نشان از استحکام و تراکم بافت چوب مورد نظر دارد، لذا در طی سالیان متمادی کمتر دچار پیچش، برآمدگی و خوردگی… می‌شوند و کیفیت ترمووود تولید شده حاصل به مراتب بالاتر خواهد بود.

رگه‌های چوب

ترمووود‌های تولید‌ شده از بخش میانی درختان کیفیت بالاتری دارند و با مشاهده ابتدا و انتهای الوار‌های چوبی ترمووود قابل تشخیص است. به صورتی که هرچه رگه‌های چوب بازتر باشد به این معنی است که از مغز چوب بیشتر فاصله گرفته است.

پیشنهاد مشاهده : روغن ترموود

ترک خوردگی

کیفیت ترمووود با دو گرید A و B مشخص می‌گردد. هر نوع ترک‌خوردگی بر روی سطح و مقطع چوب نشان‌دهنده کیفیت پایین ترمووود است، به‌ طوری که چوب ترمووود با گرید A فاقد هر گونه ترک و گره سوخته در سطح چوب می‌باشد.

چوب هایی که دارای شکستگی و ترک است در کارخانه‌های تولید ترمووود که مجوز استاندارد دارند، جدا شده و در گرید پایین‌تر با قیمت کمتر عرضه می‌شوند.

لکه‌های تیره

یکی از روش‌های تشخیص کیفیت چوب دقت در وجود لکه‌های تیره در سطح چوب است. این گونه از لکه‌ها به علت پوسیدگی در سطح چوب نمایان می‌شوند و بهتر است تا از خرید آن خودداری کنید؛ چراکه وجود این لکه‌ها علاوه بر کاهش زیبایی چوب، نشان از استحکام پایین‌تر محصول دارند.

علاوه بر دقت در تشخیص کیفیت چوب ترمو، خرید از شرکت های معتبر در زمینه فروش ترمووود اهمیت فراوانی دارد. ترمووودها بر اساس نوع، ضخامت و بسیاری از پارامتر‌های دیگر دسته‌بندی می‌شوند که هر دسته قیمت‌های متفاوتی دارد.

کارشناسان تهران وود آماده‌اند تا با مشاوره رایگان در زمینه خرید ترمووود و محصولات جانبی شما را راهنمایی کنند. کافی است تا از طریق شماره‌های تماس با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امتیاز به این صفحه کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
×
واتساپ
تلگرام
تماس صوتی
مشاوره و ثبت سفارش